adwokat płock

Obowiązki adwokata z Płocka

Każdy bez wyjątku w swojej pracy ma obowiązki, z których musi się wywiązywać oraz przestrzegać. Jaki obowiązki ma adwokat Płock, tego dowiemy się czytając poniższy artykuł.

adwokat płock

Podstawowym obowiązkiem osób prowadzących działalność gospodarczą jest prowadzenie rejestru transakcji, których równowartość przekracza 15000 euro. Jednak 5 ustęp artykułu wyraźnie podkreśla, że nie dotyczy to adwokatów oraz radców prawnych. Jednak gdy istnieje podejrzenie o pranie brudnych pieniędzy wtedy adwokaci mają obowiązek prowadzić rejestr bez względu na wartość. Są pewne zagadnienia, do których konieczne jest prowadzenie rejestru. Są to m.in.

  • Otwieranie rachunków bankowych i zarządzanie nimi
  • Kupno lub też sprzedaż nieruchomości
  • Tworzenie działalności w innej formie organizacyjnej
  • Prosperowanie papierami wartościowymi
  • Zarządzanie pieniędzmi lub innymi dobrami majątkowymi

Adwokat Płock i pranie brudnych pieniędzy

Jeżeli adwokat lub też radca prawny, który bierze udział w jakiejś transakcji, która może mieć podejrzenia o pranie brudnych pieniędzy, to w tym momencie adwokat lub radca sam musi zdecydować co według niego jest podejrzane i czy należy to zarejestrować zgodnie z ustawą. Termin ważności takiej rejestracji, to 5 lat i przez ten okres czasu musimy mieć go zarchiwizowanego. Okres ten liczy się od dnia wdrożenia dokumentu w życie do dnia, w którym dokonano ostatniego zapisu związanego z transakcją. Dodatkowo adwokaci Płock i nie tylko są zobowiązani do stosowania wobec swoich klientów odpowiednich środków bezpieczeństwa. Polega, to na zidentyfikowania tożsamości klienta na podstawie dokumentów lub informacji, które są dostępne publicznie. W momencie gdy taka weryfikacja jest nie możliwa wtedy prawnik musi rozwiązać umowę ze swoim klientem i sprawę przekazać do głównego Inspektora wraz ze wszystkimi informacjami o planowanej przez niego transakcji.

adwokat płock

Ten przykład doskonale ukazuję, że jednak adwokaci mają również swoje obowiązki, z których muszą się wywiązać. W momencie nie wywiązania się mogą wobec nich zostać wyciągnięte odpowiednie konsekwencje. Wyciąganiem konsekwencji zajmuje się Generalny Inspektor. Co prawda pranwik nie wszystkie obowiązki ma takie same jak zwykły przedsiębiorca. Jednak gdy w grę wchodzi podejrzenie o pranie brudnych pieniędzy, wtedy już wszystko musi być rejestrowane.